همواره گزینش عسل طبیعی یکی از دغدغه های کسانی است که منظور جاسازی آن را دارند و عموما حرف های ناسازگار بسیاری در این مورد زده خواهد شد، چنانچه ترجیح می دهید عسل طبیعی را تهیه کنید ولی در مورد آن اطلاعات کافی را ندارید و یا این که فاکتور های رسیدگی عسل طبیعی را به نکویی نمی دانید، باید پهنا کنیم که عموما و در ظاهر رنگ عسل ها می تواند گویای بسیاری از مواردی باشد که شما در گزینش خویش احتیاج دارید...

 

رنگ عسل

 

نمی توان به صورت مستقیم گفت که عسل های به رنگ طایفه تر و یا روشن تر پسندیده می باشند، چون هر دوی آن ها می توانند از ترکیبات مصنوعی بدست آمده و به راستی چیزی که شما از یک عسل می خواهید نباشند، رنگ های مشکی و روشن کننده عموما به عسل ها افزوده می شوند و این باره نمی تواند دقیقا همان فاکتوری باشد که شما انتظارش را دارید.

تیره بودن عسل می تواند از نحوه نگه داری، حرارت وارد شده به عسل و همین طور گیاه و گلی باشد که شهد متعلق به تهیه شده است.
امروزه در اینترنت نیز تارنما های زیادی هستند که گونه ها مواد غذایی را به فروش می رسانند.

خرید عسل طبیعی به صورت آنلاین

در مورد دو رنگ صریح و طایفه عسل ها باید بگوییم که عموما اگر پیشتر تجربه چشیدن آن ها را داشته باشید می توانید متوجه شوید که عسل های روشن تر طعم ملایم تر و عسل های ویس تر در مقابل طعمی تند تر را دارند، باز هم این باره نسبی است و نمی توان به تمامی عسل های موجود در بازار این فاکتور را وارد نمود. ولی به هر حال شما می توانید از کانالهای مختلف، عسل ها را از زنبوردار بدون واسطه تعبیه کنید.

 

بهترین رنگ عسل

 

فاکتور های مهم گزینش عسل

رنگ و طعم عسلی که هدف جاسازی آن را دارید زیاد به محل تولید آن باز می گردد، در آب و هوای سرد خشک، نمدار و جلگه ای شما با رنگ های متفاوتی نسبت به یکدیگر روبرو می شوید. پس صرف روشن بودن یک عسل نمی تواند پابرجا کردن کننده کیفیت بالای آن باشد، در روبرو عسلی که شما تهیه می کنید و تیره است نیز صرفا با بهترین کیفیت به شما عرضه نخواهد شد.

 

انواع رنگ عسل

 

اما عموما گفته می شود که عسل های طایفه تر می توانند بهتر و نیرومند تر مواد قندی را به تن منتقل کنند، برآیند اینکه اگر ترجیح می دهید عسل طبیعی و با مزه تند تر جاسازی کنید توصیه ما به شما این است که عسل های ویس را در نخستینگی نخست و فاکتور قیمت قرار دهید.
می گویند که تاثیر عسل ویس در روبرو مدل روشن آن می تواند با شکر قهوه ای مشابه باشد، افرادی که حائز دیابت هستند به آن ها پیشنهاد می شود که از عسل های صریح تر نسبت به تیره تر بهره‌گیری کنند، اما برخی نیز نظرشان این است که به طور همه عسل می تواند برای هر شخص پسندیده باشد.

بهترین رنگ عسل ها

همین طور باید گفتگو های بالا را کمی نقض کنیم، البته که همش یک ساختار برای عسل ها شبیه به هم نیست، شکوفه درخت نمناک به راستی شهد بسیاری از عسل هایی است که در ایران دیده می شود، رنگ روشنی بر فرم کلی این عسل حاکم است و در مقابل بها آن بالا تر است. چون این عسل تند تر بوده و عموما مزه آن به مراتب ناب-سره تر است. پس شما می توانید عسل های طبیعی را به این صورت یافته و خریداری نمائید.

هر چه میزان و اندازه کریستال های شکرک کوچک تر باشد، بی گمان صریح تر است و اگر رنگ عسل مایل به سفید بوده و یا این که فرم کلی آن تیره تر باشد که در آن ترکیب شکرک نگریستن می شود، بی گمان دارای افزودنی های مصنوعی می باشد.

آنتی اکسیدان در عسل های ویس و صریح رنگ با یکدیگر متفاوت است، در مدل های طایفه با توجه به این که ترکیب به یکدیگر تقریبا  تر هستند، قطعا میزان اکثریت را در بر می گیرند. ولی اگر برای شما کیفیت مهم است باید به قیمت گذاری عسل نیز دقت کنید، عسل های گران تر بی گمان کیفیت بالا تری نخواهند داشت، اما هیچ ارزانی بی حکمت و بی علت نیست.

مقایسه رنگ عسل ها با یکدیگر

رنگ عسل ها در طول گذشت زمان تغییر می کند، اما همگی عسل های تیره رنگی که در بازار می بینید بنا به این علت ویس نشده اند، مواردی چون گذشت سررسید باید در مساوی اکسیژن و روشنایی بررسی شوند. در این چهره می طاقت گفت که یک عسل بخاطر مدت زمانی که در معرض اکسیژن قرار گرفته است تیره شده.

 

تیره یا روشن

 

 

در باره رنگ عسل ها نیز باید پهنا کنیم که انواع مختلفی دارند که به مهم ترین آن ها و مواردی که در بازار ایران مشاهده می شود می تاب به: کهربایی، کهربایی روشن، کهربایی خیلی روشن، سفید کهربایی تیره، سفید روشن و همین طور سفید آبکی اشاره نمود. مثال هایی که سفید و آبکی هستند بی گمان حائز میزان فوقانی شکرک هستند و در این موارد باید بگوییم که الی حد امکان این شکر ها را خریداری نفرمائید.

به طور کل عسلی که در دمای بالا تر نگه داری شود زود تر ویس خواهد شد و این نشان تیرگی روی آن می ماند.

اشتباهی که می شود مربوط به عسل های ویس است که گفته می شود بدست زنبور های مادر فرآوری می شود، این ریشه-بن-بیخ به طور همه توسط زنبورداران نیز رد خواهد شد.

 

عسل های تک و چند گیاه

عسل های تک گیاه به انگیزه به کارگیری یک ترکیب عموما رنگ روشن تری و هموار تری دارند، این عسل ها در امریکا دوست داشتنی تر هستند و بیشتر ملت امریکا ترجیح می دهند، عسلی که خریدرای می شود رنگ روشن تری داشته باشد و آن را با به کارگیری نوشیدنی ها مصرف می کنند.

در روبرو عسل های چند گیاه که از ترکیب چند گل و شهد گیاهان ساخته می شوند، قطعا به علت تداخل رنگ ها تیره تر هستند و شما در هنگام خرید اگر برایتان مهم است که از ترکیبات ویژه گیاهی عسل مورد نظر جاسازی شده باشد، باید عسل های ویس تر را جاسازی فرمائد.
عسل های گندم سیاه عموما رنگ طایفه تر، عسل های مازندران رنگی مایل به سبز و همین طور سایر عسل ها نیز صریح تر هستند. بی گمان خرید عسل با کیفیت این روز ها یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در سراسر گیتی است، به هر حال نمی توان در مورد رنگ عسل ها عقیده قطعی عدل کرد.